Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.07.2013 05:02 - Есен
Автор: jabalka Категория: Поезия   
Прочетен: 3459 Коментари: 17 Гласове:
19


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


image


Като кестени, разпуквам бодлите си.
По залез- пускам шушулки.

По тъмно или в изгрева откривам,
че бодлите на кестена са лек
за болки или топче за хрема,
опасни са мен , само в случай, че
- полегна за отмора!?

Глътка въздух и в ноздрите си,
не съм оставила място за отвара-
тогава:

- Поставям си шнорхел с топче-
за подводно плуване служи!?

А, също и за изследване на дъното
в търсене  на миди, пясък, камъчета,
които може би, в скала ще се превърнат.

Може би, съм изследовател, забравила,че-
съм искала да Бъда!?

- Малък "Гъливер", не открила своята "Лилипутия"?!

Всичко в животът, може да бъде- "да"!
Всичко в животът, може да бъде- "не"!

А, между другото, написвам свое заключение...
кестените през есента са бодливи и можеш да откриеш,
че очите на конете са много подобни и близки, дълбоки
със загадъчни линии, преливащи ивици...
колкото по- навътре в тях се вглеждам,
толкова повече съвпадения откривам и разлики, също.

Поради това, аз нарекох тази поема- "Есен"






Тагове:   есен,   поезия,   jabalka,


Гласувай:
22



1. lovertosimplicity - Добро утро, Ябълчице.
17.07.2013 08:07
Поемата ти е истинска и прочувствена, но аз не крия, че някои моменти не ги разбрах.
Но това е и без значение, защото смисълът на всяко изкуство според мен е да отключи в ползвателя му неговите асоциации, а не да внушава авторските.
В мен тя присети мисълта как падат кестените от дърветата, разпуквайки бодливата си одежда и се търкулват... свободни по земята, в очакване някое хлапе да се наведе и ги вземе в ръцете си.
Спомних си също една приказка от Лао Дзъ, която маалко по-късно ще разкажа при мен.
Благодаря ти.

Поздрави.

Рей

PS: Не мога да го разбера този, който явно също не е разбрал, но не е почувствал нещо, а просто е кликнал един минус, засвидетелствайки личната си ограниченост.
Естествено ние не пишем за плюсове и минуси, но това, което изразяваме явно провокира хората да се самоопределят като такива.
Едни позитивни и открити, други отрицателни и самодостатъчни.
цитирай
2. stela50 - Прекрасно е , мила Ябълчице ... чувството, усещането,
17.07.2013 09:15
изразени толкова силно ... и просто, и сложно, но близки
и истински ... Картината е чудна ... асоциацията с есента -
великолепна... Много харесах !
...Всичко в животът, може да бъде- "да"!
Всичко в животът, може да бъде- "не"!
Поздрав с прегръдка !
цитирай
3. megg - Гледаме, вглеждаме се ...
17.07.2013 10:03
Търсим, откриваме, вярваме ...

в търсене на миди, пясък, камъчета,
които, може би, в скала ще се превърнат.

Опора и знаци по пътя на човека - безкрайност.
Много ми хареса поемата ти, Ябълчице мила!
Поздрав!
цитирай
4. makont - Аз искам да бъде "да", със
17.07.2013 10:56
всичките съвпадения и разлики...в дълбочината, загадъчността, преливането. Май есента наистина отговаря на цялата трансформация. Порастваме! Усмивки от мен!
цитирай
5. jabalka - Добър, да е денят ти - lovertosimplicity ! Благодаря ти за доброто пожелание и споделени мисли, за вниманието, също!
17.07.2013 12:16
lovertosimplicity - Добро утро, Ябълчице.
08:07
Поемата ти е истинска и прочувствена, но аз не крия, че някои моменти не ги разбрах.
Но това е и без значение, защото смисълът на всяко изкуство според мен е да отключи в ползвателя му неговите асоциации, а не да внушава авторските.
В мен тя присети мисълта как падат кестените от дърветата, разпуквайки бодливата си одежда и се търкулват... свободни по земята, в очакване някое хлапе да се наведе и ги вземе в ръцете си.
Спомних си също една приказка от Лао Дзъ, която маалко по-късно ще разкажа при мен.
Благодаря ти.

Поздрави.

Рей

PS: Не мога да го разбера този, който явно също не е разбрал, но не е почувствал нещо, а просто е кликнал един минус, засвидетелствайки личната си ограниченост.
Естествено ние не пишем за плюсове и минуси, но това, което изразяваме явно провокира хората да се самоопределят като такива.
Едни позитивни и открити, други отрицателни и самодостатъчни.


Не е проблем , че е неясно това , което на мен ми се е искало, да бъде - в тези уникални и лични поетични, и мои разсъждения! :)

По важното е , че ти си направил своя асоциация, дете , кестен, добро- а това е нещо твое - не е мое!
Бъди здрав и щастлив!:)
цитирай
6. jabalka - Поздрави мила Стела! Благодаря ти , за подкрепата - за споделените ти емоция , възприятия, които са лични преживявания на Стела в страничката на Мила- а това за
17.07.2013 12:19
stela50 - Прекрасно е , мила Ябълчице ... чувството, усещането,
09:15
изразени толкова силно ... и просто, и сложно, но близки
и истински ... Картината е чудна ... асоциацията с есента -
великолепна... Много харесах !
...Всичко в животът, може да бъде- "да"!
Всичко в животът, може да бъде- "не"!
Поздрав с прегръдка !

Благодаря ти от сърце и моите най- светли, пожелания за теб!
цитирай
7. jabalka - megg - Гледаме, вглеждаме се. . . ...
17.07.2013 12:43
megg - Гледаме, вглеждаме се ...
10:03
Търсим, откриваме, вярваме ...

в търсене на миди, пясък, камъчета,
които, може би, в скала ще се превърнат.

Опора и знаци по пътя на човека - безкрайност.
Много ми хареса поемата ти, Ябълчице мила!
Поздрав!


Добър да е денят ти мила Мегг! Да бъде за всички , които с вяра , опора откриват, и в празното стъпват с надежда, че ходилата им ще стъпят на твърд, макар и восъчна ! :)
Това мисля , че ще подобри видимостта, на всеки който го, е открил в детството, но в зрелост, го слуша за първи и сякаш винаги, го е слушал!

- http://www.youtube.com/watch?v=hcpM0yN7p0c&feature=player_detailpage

Слънчев и успешен ден от мен Мегг! Благодаря ти!
цитирай
8. jabalka - makont - Аз искам да бъде ...
17.07.2013 12:54




makont - Аз искам да бъде "да", със
10:56
всичките съвпадения и разлики...в дълбочината, загадъчността, преливането. Май есента наистина отговаря на цялата трансформация. Порастваме! Усмивки от мен!


Поздрави и Благодаря ти Маконтче , ти си оптимистичен човек!
Това ме радва, много при това ! :)
Ето нещо , което захранва моят оптимизъм, надявам се да ти хареса! :)

http://www.youtube.com/watch?v=hcpM0yN7p0c&feature=player_detailpage
цитирай
9. gogi6666 - Много красиво!
17.07.2013 13:07
И малко тъга, като в истинска есен! :)
цитирай
10. henzelski - Въпреки,
17.07.2013 13:51
че е рано за есен, Ябълчице... :))
цитирай
11. jabalka - gogi6666 - Много красиво! 13:...
17.07.2013 15:40
gogi6666 - Много красиво!
13:07
И малко тъга, като в истинска есен! :)
................................................................

И аз го намирам за красиво, чрез цветовете , които отключва в нашето въображение - Гоги!:) Привет!
цитирай
12. jabalka - Въпреки, мълчанието, въпреки - преглъщам и ще напиша , това , което мисля:
17.07.2013 16:05
henzelski - Въпреки,
13:51
че е рано за есен, Ябълчице... :))

................................................................

Въпреки Хензел, раното по някога е навреме, защото след лятото ,
което в момента разлива сини коси, чрез морето, есента дарява хладен, но пъстър многоцвет от мисли, а за някого, понякога има и " циганско" лято, за да имат време, да свикнат с топлото, за да могат да поемат скреж, който да разтопят , чрез топлото , и утолят жаждата си за топло през зимата, което са открили още в детството, чупейки ледени шушулки, от стреха или от улук, и тяхната баба или близка жена е слагала на печката за да прави чай, с топли ръце и с обич към малките , които един ден ще пораснат и ще станат бащи... и тогава ще трябва да обясняват не на дълго и нашироко както аз в момента правя , защото аз не съм ви близка жена и баба, вие не сте ми деца , а приятели, виртуални , но аз съм ви приела за такива и знаете ли коя е причината , ето казвам на теб Хензел, в твое лице използвам случая да го кажа и на всички , които преминават прочитат, гласуват, или не, не коментират , нямат причина да преминават или надникват, и бягат защото бързат или по някакъв техен си повод... вариантите са много, вариантите са колкото са хората , които... аз разграничавам, определям, приемам, за себе си като близки, опитвам се когато имам време и имам нещо да казвам, да бъда конкретна и искрена, не винаги съм успявала , по някога , просто - инерция... карай нататък, завъртам се на пета и толкоз, това е суета, човешко качество, нормална човешка реакция... така мисля аз, вие сами за себе си решете, помислете , в случай че ви интересува това какво мисля за това че хора, приятели и човеци , които са ми гостували и с които съм споделяла , идеи, чувства , творчески изяви, или вицове , скеч, халтура или субкултура... толкова много неща сме споделяли... или?!?!?
Вие решете - какво не правите- тук в моята страничка, в Блог, бг... където е сборна формация от говорещи , които пишат или не говорят...
цитирай
13. vesever - На мен есента ми носи тъга, но тук не ...
17.07.2013 23:19
На мен есента ми носи тъга, но тук не видях тъга - харесаха ми сравненията. Поздрави :)
цитирай
14. karaiany - Да, усетих този стих като отворен ...
18.07.2013 01:52
Да, усетих този стих като отворен прозорец. Усещане някакво , като полъх на вятър.
Понякога трябва да имаш повече търпение, защото точно в него са плодовете. Неведоми са пътищата Господни. Дръж очите отворени и не изпускай нищо.
Хубаво,хубаво и неведомо като твойта дислексия, Ябълчице. Като в дълбоките очи на коня...
цитирай
15. jabalka - Добро утро по обед, почти но с добри пожелания!
18.07.2013 11:06
karaiany написа:
Да, усетих този стих като отворен прозорец. Усещане някакво , като полъх на вятър.
Понякога трябва да имаш повече търпение, защото точно в него са плодовете. Неведоми са пътищата Господни. Дръж очите отворени и не изпускай нищо.
Хубаво,хубаво и неведомо като твойта дислексия, Ябълчице. Като в дълбоките очи на коня...


Благодаря ви на всички, за отношението, за споделеното, всеки има и тъжни и светли дни, намираме изказ, с мярка или не... понякога изричаме думи, друг път пък... просто казвам - Благодаря ви , че ви има!
Приятен и успешен да бъде денят Ви!
Мила
цитирай
16. melin - Много ми хареса, въпреки че есента ...
20.07.2013 09:37
Много ми хареса, въпреки че есента навява тъга.
На мене това е любимия ми сезон, Поздрави....
цитирай
17. jabalka - Есента има свойства доста цветни! Експресивни са цветовете й! :))
14.08.2013 19:27
melin написа:
Много ми хареса, въпреки че есента навява тъга.
На мене това е любимия ми сезон, Поздрави....


Благодаря Ви за гостуването! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: jabalka
Категория: Поезия
Прочетен: 653276
Постинги: 311
Коментари: 4838
Гласове: 13507
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930